تبليغات در شبکه هاي اجتماعي، يا هدف قرار دادن رسانه هاي اجتماعي، فرآيندي است که به منظورتوصيف اشکال تبليغات آنلاين که بر خدمات شبکه هاي اجتماعي متمرکز است، استفاده مي شود. يکي از مهمترين مزيت هاي اين نوع تبليغات اين است که تبليغ کنندگان مي توانند از اطلاعات جمعيتي کاربران استفاده کرده و تبليغات خود را به طور مناسب هدف گذاري کنند. با هدف قرار دادن رسانه هاي اجتماعي، تبليغات بر اساس اطلاعاتي که از پروفايل گروه هدف جمع آوري مي شوند، براي کاربران آماده مي گردد.


اگر شما يک وب سايت اينترنتي داريد تبليغات در شبکه هاي اجتماعي و اشتراک گذاري محتواي سايت شما در اين شبکه ها باعث بهبود سئوي داخلي سايت و سئوي خارجي سايت شما خواهد شد و يکي از تکنيک هاي سئو کلاه سفيد نيز به شمار مي رود.


تبليغات در شبکه هاي اجتماعي عبارتي است که اين روزها براي صاحبان مشاغل و کسب کارها از اهميت ويژه اي برخوردارمي باشد. در اين مقاله نحوه تبليغات هدفمند در شبکه هاي اجتماعي و اصول بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي را به شما آموزش خواهيم داد و انواع و مزاياي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي را مورد بررسي قرار خواهيم داد.


تبليغات در شبکه هاي اجتماعي


انواع تبليغات در شبکه هاي اجتماعي


در اين مقاله به بررسي تبليغات در چهار شبکه اجتماعي رايج و پربازديد مثل فيسبوک و توئيتر که دو شبکه اجتماعي محبوب در جهان هستند خواهيم پرداخت. در ادامه به بررسي نحوه تبليغات در اينستاگرام و تلگرام به عنوان دو شبکه اجتماعي محبوب در ايران مي پردازيم.


تبليغات در فيسبوک


تبليغات فيسبوک در حال حاضر در انواع مختلفي ارائه مي شود. شما مي توانيد پست هاي تبليغي خود را در صفحه خود، تبليغ کنيد و مخاطبان شما آنها را بازديد کنند. با وجود تمرکز فيسبوک روي تبليغات بومي، هنوز هم مي توانيد با تبليغات فيسبوکي کاربران را به وب سايت خود هدايت کنيد. تبليغات فيس بوک با توجه به اطلاعات کاربران از جمله موقعيت مکاني، جمعيتي و اطلاعات پروفايل آنها که در اختيار شما قرار مي گيرد، بسيار هدفمند و مفيد خواهد بود.


چه کساني بايد در فيسبوک تبليغ کنند؟


بسياري از مشاغل در تبليغات فيسبوکي شکست مي خورند، زيرا گزينه مناسبي براي اين نوع تبليغات نيستند. شما هميشه بايد کانال هاي جديد بازاريابي را آزمايش کنيد، به خصوص قبل از اينکه تقاضا، باعث افزايش قيمت ها بشود. براي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي مناسب، مدل کسب و کار خود  را حتما در نظربگيريد. تبليغات فيسبوک بيشتر شبيه تبليغات نمايشي است تا تبليغات جستجو. گزينه هاي هدف گذاري تبليغات در فيسبوک بي نظير است.


 در فيس بوک، مي توانيد کاربران را با دسترسي به مشخصات زير هدف قرار دهيد:



  • محل ست

  • سن

  • جنسيت

  • علايق

  • ارتباطات

  • زبان ها

  • تحصيلات

  • محل کار


بسته به مخاطب هدف شما ، هر گزينه مي تواند مفيد باشد. بيشتر بازاريابان بايد روي محل ست، سن ، جنسيت و علايق تمرکز کنند.


تبليغات در فيسبوک


تبليغات در توئيتر


يکي از مهمترين انواع تبليغات در شبکه هاي اجتماعي، تبليغات در توئيتر است. توئيت هاي تبليغاتي اجازه مي دهد توئيت هاي شما در جريانهاي توئيتر يا نتايج جستجوي توئيتر براي کاربران خاص ظاهر شوند. به طور کلي تبليغات در توئيتر يک کمپين جامع تر است که با استفاده از چندين گروه از توئيت ها براي دستيابي به يک هدف واحد براي برند يا کسب و کار شما انجام مي گيرد. تبليغات توئيتر مي تواند نام کاربري شما را در مکان هاي ديگري غير از اخبار کاربر در سمت راست صفحه اصلي توئيتر خود نمايش دهد.


اگر فقط به دنبال به دست آوردن تعداد بيشتري بازديد براي يک صفحه وب هستيد، توئيت هاي تبليغاتي تنها چيزي است که شما به آن نياز داريد. اما اگر به دنبال افزايش مخاطبان يا به دست آوردن مخاطبان جديد هستيد، تبليغات توئيتر براي شما مفيد تر است.


تبليغات در توئيتر


تبليغات در اينستاگرام


تبليغات در اينستاگرام روشي است براي ارسال محتواي هدفمند در بستر اينستاگرام  تا مخاطبان بيشتر و هدفمند تري داشته باشيد. دلايل بسياري وجود دارد که يک کسب و کار يا يک شخص ممکن است تصميم به تبليغات اينستاگرامي بکند. از آنجا که اينستاگرام يک پلت فرم بصري است، تبليغات متني به تنهايي معنا ندارد. اما براي رسيدن به فيدبک دلخواه خود با تبليغات اينستاگرامي، به يک تصويريا مجموعه تصاوير يا فيلم که مي تواند همراه با متن باشد نياز داريد.


در مارس 2017، بيش از 120 ميليون کاربر اينستاگرام از يک وب سايت بازديد کردند. براساس آمار اينستاگرام، 60? از مردم براي اولين بار محصولات جديدي را روي اين پلتفرم مشاهده مي کنند و 75? از مردم پس از الهام گرفتن از يک پست اينستاگرامي ها اقدام به خريد آن محصول کرده اند.


آيا تبليغات در اينستاگرام براي کسب و کار شما مناسب است؟


بيشترين درصد کاربران اينستاگرام در محدوده سني 18-29 سال (55%) قرار دارند، سپس بين 30-49 سال سن ( 28%) و فقط 11% از کاربران اينستاگرام بين 50 تا 64 سال سن دارند و فقط 4% آن افراد بالاي 65 سال هستند. طبق گفته Hootsuite، اکثر کاربران اينستاگرام در مناطق شهري زندگي مي کنند، در حالي که 60% کاربران اينستاگرام را ن و دختران تشکيل مي دهند. با ادامه اين روند بيشتر بزرگسالان بالاي 35 سال احتمالاً در آينده نزديک بيشتر درصد کاربران اينستاگرام را تشکيل مي دهند. پس با توجه به آمارهاي بالا شما مي توانيد با علم به اينکه مخاطب هدف شما در چه رده سني قرار دارد و جنسيت آن چيست، تبليغات هدفمندتري را در بستر اينستاگرام ارائه دهيد.


 


تبليغات در اينستاگرام


تبليغات در تلگرام


خبرگزاري رسمي ايسنا در ايران تخمين زده که حداقل 20 ميليون ايراني کاربر تلگرام هستند، به اين معني که ايرانيان 20? از کاربران تلگرام در سراسر جهان را شامل مي شوند. بزرگترين مزيت کاربران ايراني اين است که پيام رسان اکثر آنها از نوع ابري است،  به اين معني که فضاي ذخيره سازي گرانبهايي در دستگاه هاي کاربران استفاده نمي شود و اين بدان معني است که پيام رساني مي تواند خيلي سريعتر اتفاق بيفتد.


تبليغات در تلگرام يکي از مهمترين انواع تبليغات در شبکه هاي اجتماعي، در کشور ما مي باشد. تبليغات تلگرامي به گونه هاي مختلفي مي تواند انجام شود که رايج ترين آنها، ايجاد پست هاي تبليغاتي در کانال هاي پرکاربر و شلوغ تلگرامي است و يا ايجاد و انتشار پست هاي تبليغاتي در گروه هاي تلگرامي که بعضا حجم زيادي از کاربران را در خود جاي داده اند.


تبليغات در شبکه هاي اجتماعي


مزاياي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي


1- بهبود شناخت برند


نشان داده شده است که تبليغات در شبکه هاي اجتماعي باعث افزايش شناخت برند مي شود. ارسال منظم تبليغات در سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي به شرکت ها اين امکان را مي دهد تا  با مشتري تعامل کامل داشته باشند. اين تعامل مداوم، تصويري از اعتبار و اشتياق را براي گوش دادن به آنچه مشتريان براي گفتن دارند ايجاد مي کند. هنگامي که مشتريان با برند شما آشنا شوند، به احتمال زياد شما را به دوستان و خانواده خود توصيه مي کنند، بنابراين برند شما بيش از پيش شناخته مي شود.


2- افزايش وفاداري کاربران به شما


براي اينکه هر کسب و کاري بتواند پيشرفت کند، به يک سري مشتري وفادار نياز دارد. جذب مشتريان جديد براي شما خوشحال کننده است، اما بدون مشتريان دائمي و وفادار، کار شما آن طور که بايد پيش نميرود. تبليغات در شبکه هاي اجتماعي بستر خدمات باز را ايجاد مي کند که در آن مشتريان مي توانند نظرات و احساسات خود را درباره خدمات و محصولات ارائه شده بيان کنند. با گوش دادن به نظرات مشتريان و پاسخ دهي به آنها، سطح رضايت مشتري به صورت تصاعدي بالا مي رود و در کنار آن، وفاداري مشتريان به  شما افزايش مي يابد.


مزاياي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي


3- کاهش هزينه هاي بازاريابي


در مقايسه با بازاريابي متعارف، بازاريابي در شبه هاي اجتماعي به منابع پولي زيادي احتياج ندارد. با داشتن اينترنت و رايانه، يک شرکت مي تواند هزينه هاي بازاريابي خود را به ميزان قابل توجهي کاهش دهد. اما با پيشرفت چشم انداز مشاغل، روش هاي سنتي بازاريابي به نفع روش هاي مجازي کم کم از بين مي روند. بنابراين استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي بازاريابي محصولات و خدمات روشي کارآمد براي کاهش هزينه هاي عملياتي شرکت ها است.


4- رتبه بندي بهتر در موتورهاي جستجو


در حالي که داشتن يک صفحه در شبکه هاي اجتماعي مستقيما رتبه بندي جستجو را بهبود نمي بخشد، اما اين صفحه ترافيک بيشتري را روانه سايت شما مي کند. افراد بيشتري براي يافتن محصولات يا خدمات به صورت آنلاين از گوگل، Bing يا ساير موتورهاي جستجو استفاده مي کنند. اگر کسب و کار شما داراي فهرست رسانه هاي اجتماعي باشد، شانس آن وجود دارد، در بين نتايج جستجوي يک محصول يا خدمات مرتبط ظاهر شويد اين قضيه منجر به ديد گسترده تري مي شود و باعث افزايش بازديد وبه تبع آن ارتقاء رتبه سايت شما مي شود.


رتبه بندي بهتر در موتورهاي جستجو


5- هدف گذاري بهتر


رسانه هاي اجتماعي با فراهم کردن سطح انبوهي از اطلاعات و ديتابيس ها در مورد کاربران مختلف، به شما در هدف گذاري بهتر براي انتخاب مخاطبان اصلي خود مي کنند.  زماني که شما بازار هدف خود را بشناسيد، نياز به صرف هزينه کمتر براي تبليغات داريد، ضمن اينکه بازده تبليغات شما افزايش مي يابد و درآمد شما نيز دو چندان مي شود. هرچه هدفمندتر در رسانه هاي اجتماعي تبليغ کنيد، مخاطبان خود را بهتر درک مي کنيد و بهتر مي توانيد شاخص هاي کليدي عملکرد خود را بهبود ببخشيد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تبليغات ,شبکه ,کاربران ,اجتماعي ,اينستاگرام ,افزايش ,کاربران اينستاگرام ,شبکه اجتماعي ,تبليغات توئيتر ,توئيتر براي ,نتايج جستجوي ,درصد کاربران اينستاگرام ,شبکه اجتماعي محبوب
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

معماری برتر Yolanda لوازم خانگی کسب درآمد دلاری رایگان LOwmik رهــــــــــــــــــــــــــا salamaty دانشجوی دانشگاه امام صادق فروشگاه تلویزیون marava software