ادوردز و سئو يکي از اجزاي اصلي موتور جستجوگر (SEM) هستند و در رقابت بازاريابي ديجيتال يک ابزار ارزشمند محسوب مي شوند. موارد تفاوت سئو و گوگل ادوردز متعدد است و موقعيت ها و شرايطي وجود دارد که شما بايد آنها را با هم و يا بصورت جداگانه (بسته به اهداف کسب و کار و بازاريابي خود) بکار ببريد که در اين مقاله به آن اشاره مي شود.


گوگل ادوردز  چيست؟


اگر در دنياي بازاريابي ديجيتال تازه وارد هستيد، ممکن است عباراتي مانند PPC، ادوردز و شرايطي مانند CPC، پيشنهادات و کمپين ادوردز و. به گوشتان رسيده باشد. اينها همگي مربوط به پلتفرم تبليغات گوگل يا گوگل ادوردز هستند که در اين پست همه چيز واضح و کامل توضيح داده مي شود.


گوگل ادوردز يک پلتفرم تبليغاتي متعلق به گوگل است که تبليغ کنندگان مي توانند از آن براي قرار دادن تبليغات خود در صفحات نتايج جستجوي گوگل، ديگر محصولات گوگل (يوتيوب، جيميل و غيره) و گوگل ادسنس که در آن هزاران وب سايت ديگر که در برنامه ادوردز تحت عنوان ناشر شناخته مي شوند، استفاده کنند.


در ابتداي امر نياز به يک اکانت گوگل ادوردز است که در آن تنظيمات تبليغ گوگل صورت گيرد. به عنوان تبليغ کننده، مي توانيد مشخص کنيد زماني که کاربر گوگل روي تبليغات شما کليک کند (هزينه هر کليک يا CPC) يا هنگامي که افراد آگهي شما را مشاهده کنند (CPM يا هزينه هر هزار impression) از شارژ اکانت گوگل ادوردز شما کسر شود. کل سيستم ادوردز به عنوان يک حراج بزرگ عمل مي کند که در آن تبليغ کنندگان براي بدست آوردن رتبه هاي بالاتر گوگل و جايگاههاي تبليغاتي بالاتر رقابت مي کنند.


براي کسب اطلاعات بيشتر در رابطه با اکانت گوگل ادوردز مقاله گوگل ادوردز چيست را مطالعه نماييد.


سئو چيست؟


سئو يا بهينه سازي سايت براي موتور جستجو مجموعه عملياتي است که براي به دست آوردن رتبه بندي بهتر در صفحات نتايج موتور جستجو گوگل، ياهو، بينگ و ديگر موتورهاي جستجو، انجام مي شود. براي رسيدن به اين هدف، بايد مطمئن شويد که وب سايت شما نزديک به پارامترهاي مورد نظر گوگل يا ديگر جستجوگرها است.


در سالهاي قبل الگوريتمهاي گوگل مانند امروز تا اين حد پيشرفته نبودند و برخي از سايتها بدون در نظر گرفتن راحتي کاربران و کيفيت محتوا اقدام به انجام کارهايي ميکردند که گوگل را به اشتباه بياندازند و رتبه سايت خود را افزايش دهند. اما بعد از گذشت زمان و اصلاح ساختار الگوريتمهاي سئوي گوگل، اين نقيصه به تدريج برطرف شده و امروزه وبسايتها راهي بجز درست کار کردن براي افزايش رتبه سايت خود ندارند.


اما ايده اصلي در اصول سئو اين است که يک وب سايت سريع و کارآمد با محتواي منحصر به فرد داشته باشيد که تجربه خوبي براي کاربر نهايي ارائه مي دهد. در واقع آن چيزي که موتورهاي جستجو از يک سايت خوب توقع دارند اين است که طراحي سايت را براي کاربر انجام دهند نه گوگل.


براي کسب اطلاعات بيشتر در رابطه با سئو مقاله سئو چيست را مطالعه نماييد.


 


تفاوت جايگاه سئو و گوگگل ادوردز در صفحه اول گوگل


تفاوت سئو و گوگل ادوردز


تفاوت سئو و گوگل ادوردز در چند مورد ارائه مي شود:



  • ادوردز براي سايت ها و وب سايت هاي گوگل است در حالي که اصول سئو براي همه موتورهاي جستجو از جمله بينگ، ياهو و مخصوصاً گوگل قابل استفاده هستند.

  • ترافيک حاصل از ادوردز پرداختي است در حالي که ترافيک سئو رايگان است.

  • تبليغات ادوردز در بالا و پايين نتايج جستجوي گوگل ظاهر مي شود و شما مي توانيد يکي از آن موقعيت هاي تبليغاتي را با پرداخت هزينه اي معقول دريافت کنيد، اما با سئو بايد کار بسيار سخت تر براي بدست آوردن يکي از موقعيت هاي بالا در نتايج جستجوي ارگانيک انجام دهيد.

  • ادوردز سريعتر از سئو است زيرا مي توانيد تقريبا بلافاصله کمپين هاي تبليغاتي را ايجاد کنيد و شروع به گرفتن ترافيک هدفمند کنيد. در حالي که با استفاده از سئو براي رسيدن به رتبه بندي خوب شما زمان بيشتري نياز داريد (مخصوصا براي وب سايت هاي جديد).

  • با استفاده از ادوردز، بازدهي ROI را به راحتي محاسبه کنيد در حالي که سئو با مشکل مواجه است زيرا عوامل متعددي وجود دارد که ايفاي نقش مي کنند و مانند ادوردز نيست که فقط صرف هزينه تبليغات و درآمد در آن تاثيرگذار باشد.

  • هنگامي که کمپين هاي تبليغات ادوردز را متوقف مي کنيد، ترافيک شما بلافاصله متوقف مي شود، اما هنگامي که شروع به گرفتن ترافيک طبيعي با استفاده از سئو مي کنيد، اين امر در بلند مدت ادامه خواهد يافت و به اين راحتي متوقف نمي شود.

  • با استفاده از ادوردز مي توانيد چند کلمه کليدي را در همان زمان هدف قرار دهيد، در حالي که با سئو شما نهايت مي توانيد بر چند کلمه کليدي محدود (که بهتر است محبوبترين کلمات باشند) تمرکز کنيد.

  • با استفاده از ادوردز مي توانيد در ساير وب سايت هاي گوگل و وب سايت هايي که از گوگل ادسنس استفاده مي کنند تبليغ کنيد اما نتايج جستجوگرها فقط براي صفحات نتايج جستجو است.


براي شما کدام بهتر است؟


اينکه براي کسب و کار شما کدام ابزار بهتر است يک سوال اساسي و گسترده است. بهتر است جواب اين سوال را به کمي بعد موکول کنيم.


شرکت هاي جديد


شرکت هاي جديد با ادوردز مي توانند شروع کنند.


فرض کنيد شرکت شما در روزهاي ابتدايي شروع فعاليت خود است و تصميم داريد که در طريق سئو اقدام به جذب مشتري کنيد. يعني سايت را طراحي کنيد و سپس روي آن بهينه سازي انجام دهيد، و بعد از مدتي سايت به صفحه اول گوگل رسيد، آنوقت جذب مشتري کم کم شروع شود. سوال مهمي که اينجا مطرح مي شود اين است که آيا در اين مدت شرکت کار نکند و نيروها بيکار بنشينند؟ مسلماً خير. نبايد اين اتفاق بيافتد. بزرگترين تفاوت سئو و گوگل ادوردز اين است که مي تواند سريعتر نتايج را توليد کند و در شروع فعاليت بهترين گزينه است.


ادوردز ايده آل براي راه اندازي و شرکت هاي جديد است که مي خواهند براي رسيدن به اهداف ترافيکي به سرعت به منظور فروش، پيدا کردن مشتريان جديد و يا حتي براي آزمايش محصولات، روش ها، اثربخشي وب سايت و هر جزء ديگر در روند فروش و يا بازاريابي خود.


شما بايد براي هر بازديدکننده اي که از ادوردز دريافت مي کنيد پرداخت انجام دهيد و اين همان دليلي است که برخي ادوردز را تبليغات کليکي گوگل مي نامند. اما اگر بازار شما به اندازه کافي سودآور باشد، مي توانيد سرمايه گذاري در آنرا را توجيه کنيد و اهداف کسب و کار خود را برآورده کنيد.


در صورتي که عاقلانه و با دقت از ادوردز استفاده کنيد، به موفقيت ختم مي شود. شروع به خرج کردن پول در ادوردز بسيار آسان است و اگر ابزارهاي نظارتي و کنترل مناسب نداشته باشيد، و يا بسترهاي لازم براي ارائه خدمات و محصولات وجود نداشته باشد، به جاي سود زيان مالي نصيب شرکت شما مي شود. آنچه که من هميشه به مشتريانم در مورد ادوردز مي گويم اين است که اگر شما از آن به درستي استفاده نکنيد، مانند بازي قمار در يک کازينو است.


شرکت هاي قديمي


همانطور که گفته شد براي شروع کسب و کار ادوردز بهتر است زيرا سريعتر است، اما اين دليل نمي شود که در اين زمان روي سئوي سايت کار نکنيد. بايد با سئو، بازاريابي محتوا و رسانه هاي اجتماعي براي حصول بهترين نتايج کار کنيد. اين سه ابزار جزء مومات موفقيت شما در دراز مدت هستند. بازاريابي محتوا به شما در ايجاد محتواي مناسب و پرمخاطب کمک مي کند، سئو به شما کمک مي کند محتواي خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي کنيد و ترافيک طبيعي بيشتري کسب کنيد و با استفاده از رسانه هاي اجتماعي محتواي بهينه سازي شدهخود را به مخاطبان بيشتر نمايش دهيد. آيا نبايد همزمان از ادوردز و سئو استفاده کنيم؟


بعضي افراد معتقدند كه وقتي شما با سئو صفحه اول گوگل را بدست مي آوريد، ديگر لازم نيست كه از ادوردز استفاده كنيد، اما اين روش اشتباه است. حتي اگر رتبه بندي خوبي داشته باشيد، همچنان مي توانيد از ادوردز استفاده کنيد و براي کلمات کليدي مشابه که ترافيک سئو دريافت مي کنيد از ادوردز بهره ببريد.


شما مي توانيد عملکرد کمپين هاي ادوردز خود را اندازه گيري کنيد و اگر سودآور باشند حتي مي توانيد بودجه روزانه آنها را براي جذب مشتري بيشتر افزايش دهيد.


با خواندن مطالب فوق به تفاوت سئو و گوگل ادوردز پي برديم. حال مي توان پاسخ اين سوال را داد: سئو بهتر است يا ادوردز؟


پاسخ ساده است، هر دو . ادوردز و سئو رقيب يکديگر نيستند، بلکه دو ابزار قدرتمند در انبار مهمات بازاريابي ديجيتال شما محسوب مي شوند. از ادوردز هنگامي که مي خواهيد به سرعت ترافيک دريافت کنيد بهره ببريد، و از سئو زماني که ميخواهيد به صورت طولاني مدت نتيجه بگيريد.


منبع: reliablesoft.net


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Meagan Rachel Over TV Tammy فارسی جوک mizkar5 آموزش بورس گرافیک،هنر دیجیتال،طراحی مستقر در ماه دکوراسیون داخلی ایرانی