بسياري از افراد از ما مي‌پرسند: راههاي افزايش رتبه الکسا چيست؟ ما از اين پرسش هاي مکرر کاربران درمي‌يابيم که اين معيار تا چه اندازه براي آنها و تجارتشان مهم است. به عنوان يک معيار عمومي، تبليغ‌کنندگان، سرمايه‌گذاران و شرکا به دنبال رتبه الکسا شما هستند و اين رتبه راهي براي آنها است تا ارزش تجارت شما را (در يک عدد) دريابند. به همين دليل، بهبود رتبه الکسا سايت شما مي‌تواند باعث درآمدزايي بيشتر مي شود.


براي کساني که با الکسا آشنا نيستند، بايد گفت که الکسا تنها معياري است که يک خلاصه سريع از عملکرد سايت شما در مقايسه با سايت‌هاي رقبا مي‌دهد. اگر بر آن تمرکز نکنيد، ممکن است نتوانيد ارزش تجاري و ميزان بازديد از سايت تجاري خود را بالا ببريد. در کل، رتبه الکسا نشانه قدرت سايت شما در دنياي وب است.
قبل از اين که ما به سراغ اين برويم که چگونه مي‌توانيد رتبه الکسا سايت خودرا بهبود بخشيد، بايد يک گام به عقب برگرديم.  مهمتر از اينکه چگونه مي‌توانيد آن را بهبود بخشيد اين است که درک کنيد آرايش رتبه الکسا چگونه است. در ادامه به اين موضوع مي پردازيم.


رتبه الکسا چيست؟


رتبه الکسا شما، تخميني از ميزان پرطرفدار بودن سايت شما در مقايسه با ديگر سايت‌ها است. اين رتبه در واقع به اين سوال پاسخ مي‌دهد: در مقايسه با ديگر سايت‌ها، سايت من چگونه عملکردي دارد؟ دقت کنيد که چون رتبه، يک معيار نسبي است، رتبه سايت شما نه تنها با ترافيک سايت ارزيابي مي‌شود، بلکه به تغييرات ترافيک در ديگر سايت‌ها نيز وابسته است. يعني اگر وب سايت رقباي شما ضعبف شوند رتبه شما (بدون اينکه سايتتان تغييري کند) افزايش ميابد.


الکسا چگونه داده خود را مي‌گيرد؟


الکسا يک پنل ترافيک داده عظيم دارد که شامل ميليون‌ها نفر از مردم سراسر دنيا است. براساس داده هاي موجود در اين نمونه آماري، الکسا تعداد بازديدکنندگان همه سايت‌هاي اينترنتي را تخمين مي‌زند. اين يک مساله پيچيده است که صحت ترافيک، شناخت دقيق و درنظر نگرفتن ترافيک جعلي يا هرز را نيز در نظر دارد. کارشناسان تحليل داده در اين زمينه، جزء بهترينها هستند و اطمينان دارند که داده‌ ارائه شده، بدون خطا و رباتهاي غيرانساني است، پس شما مي‌توانيد براساس آن بهترين تصميمات خود را در رابطه با اهداف تجاري خود اتخاذ کنيد.


رتبه الکسا چگونه محاسبه مي‌شود؟


الکسا هر روزه ميانگين بازديدهاي روزانه سايت شما را در سه ماه گذشته،تخمين مي‌زند. سايت با بيشترين ترکيب بازديدها در سه ماه گذشته، رتبه 1 را مي‌گيرد. سايت با کمترين ميزان رتبه‌اي حدود 30 ميليون مي‎گيرد. اگر کسي در پنل ارزيابي يک سايت را در سه ماه گذشته بازديد وجود نداشته باشد، رتبه‌اي براي آن سايت وجود ندارد.


افزايش رتبه الکسا با افزايش بازديد کنندگان سايت


اگر تعداد بازديدکنندگان يک سايت در مقابل رتبه را با نقطه مشخص کنيد، چيزي به شکل زير درست مي‌شود:


نمودار رتبه الکساي جهاني


تعداد بازديدکنندگان سايت در مقايسه با رتبه الکسا


 


در بالاي گراف، Google.com است که تعداد زيادي بازديدکننده دارد و رتبه آن 1 است. سايت‌ها در ابتداي نمودار، مثل Google.com ترافيک بسيار عظيمي در مقايسه با ديگر سايت‌ها در انتهاي ديگر نمودار دارند. موضوع مهمي که بايد در نظر گرفته شود اين است که بعلت شکل توزيع چارت، يک تغيير بسيار کوچک در تعداد بازديدکنندگان يک سايت در انتهاي نمودار (با رتبه الکساي پايين) بصورت چشمگيري سبب افزايش رتبه الکسا خواهد شد.


تغييرات در نمودار رتبه الکسا


ميزان افزايش رتبه الکسا سايت هاي با رتبه پايين


 


با اين حال، هرچه به بالاي گراف نزديک‌تر شويد، بازديدکنندگان بيشتري جذب مي‌کند که رتبه آن را بالاتر مي‌برد. تفاوت زيادي در ترافيک يک سايت با رتبه 10 در مقايسه با سايت با رتبه 200 وجوددارد.


افزايش در نمودار رتبه الکسا براي رتبه هاي بالا


ميزان افزايش رتبه الکسا سايت هاي با رتبه بالا


 


افزايش رتبه الکسا به صورت اصولي


براي افزايش رتبه واقعي و ماندگار الکسا، مي‌توانيد معيارهاي سايت خود روي الکسا را بررسي کنيد. سايت‌ها معيارهايي دارند که مستقيما توسط الکسا ارزيابي مي‌شوند به جاي اين که براساس اطلاعات به دست آمده از پنل داده‌اي خودشان ارزيابي شوند. تاييد معيارهاي سايت شما يک رتبه صحيح‌تر و اصوليتر ايجاد مي‌کند اما وما رتبه بهتري به دست نمي‌دهد! معيارهاي تاييد شده سايت نيز مزاياي ديگري دارند اما رتبه الکسا صحيح‌تر، تنها يکي از آنها است.


پس، ما چگونه رتبه الکسا بهتري داشته باشيم؟ روشهاي افزايش رتبه الکسا بسيار متنوع و کارآمد هستند:


ايجاد محتواي اصلي و جذاب


به روزرساني مداوم، محتواي درست و واقعي به مخاطب شما مي‌دهد. چون در دنياي اطلاعات دائما در حال تغيير هستند و محتواي قديمي ممکن است که کارايي و جذابت خود را از دست بدهند و منقضي شوند، و در نتيجه باعث کاهش رتبه الکسا شوند. محتواي ايجاد شده مي‌تواند باعث وفاداري مخاطبين شود. وقتي خوانندگان منابع باارزشي را بيابند که به آنها اطلاعات مفيدي مي‌دهد، براي ايجاد محتواي يا مقالات بعدي نيز شرکت کرده و آنها را با ديگر شبکه‌ها (با ساخت لينک) به اشتراک مي‌گذارند و با اين کار بازديدکنندگان جديدي به سايت شما معرفي مي‌شوند که مي‌توانند هم به مشتري تبديل شوند و هم به افزايش رنک الکسا کمک کنند.


همانطور که مي دانيد ترافيک ورودي سايت از جانب موتورهاي جستجو يکي از کانالهاي افزايش رتبه الکسا است و کيفيت محتواي سايت شما زير ذره بين موتورهاي جستجو از جمله گوگل قرار مي‌گيرد که اين خود گامي براي جذب کاربران جديد از اين طريق صفحه اول گوگل است.


بک لينک از سايتهاي مرتبط


تاکتيک دريافت بک لينک از سايتهاي مرتبط به موتورهاي جستجو کمک مي‌کند تا به روشني موقعيت سايت شما را بسنجند و همچنين اعتماد به سايت شما و کيفيت آن را بالا ‌ببرند. به عبارت ديگر، لينک‌هاي ورودي احرازهويت شده (از سايت‌ها که خوب کار مي‌کنند) به سايت شما، اعتبار سايت شما را بالا مي‌برند. اين تاکتيک بايد موردپشتيباني محتواي اصلي سايت شما هم باشدچرا که بايد محتوا طوري باشد که وقتي بازديدکنندگان به سايت شما هدايت شدند، در آن بمانند و از محتواي ناب آن استفاده کنند.


لينک‌ سازي داخلي


از طرف ديگر، لينک‌هايي هستند که از يک پيج يا پست در سايت شما، کاربر را به بخش ديگر سايت خودتان هدايت مي‌کنند. اين لينک‌ها مفيد هستند چون بازديدکنندگان را به بخش‌هاي ديگري از سايت هدايت مي‌کنند (که اين خود راهنماي وب سايت است)، و باعث هدايت بازديدکنندگان به محتواي مرتبط مي‌شوند. آنها همچنين براي لينک‌هاي سايت نيز موثر هستند و زيرلينک‌هايي هستند که در موتور جستجو، در زير لينک اصلي صفحه شما نشان داده مي‎شوند. اما دوباره تاکي مي گردد که، ايجاد يک محتواي مناسب در جايگاه بالا، با استراتژي لينک سازي داخلي اين اطمينان را مي دهد که محتوايي که توليد مي‌کنيد، مرتبط و صحيح است و براي بازديدکنندگان شما، ارزش دارد.


هم لينک‌هاي داخلي و هم بک لينک‌هاي ورودي به سايت شما به موتورهاي جستجو کمک مي‌کنند تا محتواي سايت شما را درک کرده و تعيين کنند اين محتوا تا چه ميزان براي بازديدکنندگان، ارزشمند است. اما در حاليکه لينک سازي يک بخش مهم از استراتژي آنلاين شما است، بايد از آن به درستي استفاده کنيد. لينک سازي اضافي و مفرط مي‌تواند اعتبار يا خوانايي سايت شما را کم کند و موتورهاي جستجو ممکن است درباره آنها اشتباه کنند.


يافتن کلمات کليدي جديد


يافتن کلمات کليدي که ترافيک را به سمت رقيبان شما مي‌برند و بهبود سايت شما، يا خريد کمپين‌هاي تبليغات در گوگل براي آن کلمات کليدي و استفاده از ابزاهايي مانند کيورد پلنر که در اکانت گوگل ادوردز وجود دارد، مي‌توانيد بفهميد مخاطبين شما به دنبال چه چيز هستند. يافتن کلمه کليدي براي اين است که بدانيد چگونه به زبان مشتريان در برآوره سازي نيازها و خواسته‌هاي آنها، صحبت کنيد. لينک‌هاي بازاريابي ورودي به سايت به شما کمک مي‌کنند تا نواحي درست روي سايت را انتخاب کنيد تا کلمات کليدي هدف را در اين نواحي قرار دهيد.


تحليل رقبا


تحليل استراتژي بازاريابي رقبا و يادگيري عملکرد آنها. دلايل زيادي وجود دارند که بگويند چرا بايد رقباي خود را تحليل کنيد، اما در يک تحليل رقابتي خلاصه، تحليل‌هاي سايت شما در يک زمينه، داده مي‌شوند. پس، به شما درک روشن‌تري از مهم‌ترين معيارها مي‌دهد و اين که کدام استراتژي‌ها (براي شما و رقباي شما) موثرتر هستند و به شما اجازه مي‌دهد تا نيازها را شناسايي و پيش‌بيني کنيد. همه اين مسائل به شما کمک مي‌کنند تا درباره استراتژي کلي بيشتر بدانيد و اجازه مي‌دهد که تصميمات تجاري با ديد کارشناسي وسيع تري اتخاذ کنيد که اثر مثبت بر موقعيت شما در بازار دارد.


بهبود سئو


بهترين روش‌هاي SEO را در وب سايت خود دنبال کنيد. SEO يک استراتژي مهم است که ارزش زمان گذاشتن و توجه را دارد. اما SEO تنها براي بهبود و ارتقا بازديد از سايت شما نيست. بلکه براي اين است که سايت شما براي مشترياني بهتر شود که از آن به عنوان رابط با برند شما، استفاده مي‌کنند. بدون يک تجربه کاربري خوب و درست، اميد کمي براي حفظ يا افزايش مشتريان خود خواهيد داشت.


منابع زيادي براي آموزش سئو وجود دارد، اما الکسا پشته بازاريابي را پيشنهاد مي‌دهد که شامل جستجوي کلمات کليدي، تحليل رقابتي، و ابزارهاي تحليل وب به عنوان بخشي از برنامه پيشرفته، است. شما راهکارهاي تخصصي و خاصي درباره چگونگي بهبود رتبه خود در موتورهاي جستجو، قابليت استفاده، عملکرد صفحه، لينک به عقب و غيره ياد خواهيد گرفت.


منبع: alexa.com


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سايت ,رتبه ,الکسا ,افزايش ,محتواي ,بازديدکنندگان ,رتبه الکسا ,افزايش رتبه ,موتورهاي جستجو ,تعداد بازديدکنندگان ,کلمات کليدي ,رتبه الکسا چگونه
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فرکتالیته فلات تکنولوژی بواسیر Marquise علوم تربیتی و روانشناسی كوچه اي براي گفتن Alicia دبیرستان دوره اول امام صادق (ع) خلخال ثبت شرکت ─┅─═ঊঈ دهکده ی تنهایی ঊঈ═─┅─